Durant el segle XIX el mercat es feia a l’aire lliure, al carrer de Cavallers. L’any 1895 es va veure la necessitat de canviar-ne la ubicació i es va construir un edifici cobert en un solar al costat de l’església. Va ser dissenyat per l’arquitecte Martí Sureda i Vila (1866-1947) i es va inaugurar l’any 1901.
En un primer moment el mercat cobert acollia totes les parades, però donada la capacitat de l’edifici, es va acabar dedicant a la carn i l’aviram, tal com continua fins a l’actualitat.
El nou mercat va ser dels primers coberts de la província de Girona. Destacava per la seva funcionalitat. S’hi va prioritzar el factor higiènic, amb una il·luminació i una ventilació de l’espai interior a través d’àmplies obertures, un sistema de doble coberta i la canalització de les aigües residuals.
A la dècada dels 60 del segle passat, es va construir el mercat del peix al solar on es va enderrocar l’antic l’ajuntament. L’edifici actual es deu a una reconstrucció inaugurada l’any 1987.
RESTAURANTS A PALAFRUGELL La Gastronomia Palafrugellenca és molt rica i variada. Tant els plats tradicionals com els plats més avantguardistes són presents a les cartes dels restaurants i estan preparats amb productes de primera qualitat. Un ampli ventall de restaurants de cuina tradicional, clàssica o moderna avalen la qualitat de la gastronomia, oferint productes [...]
+ MÉSArriba Flors i Violes a Palafrugell Quan arriba el bon temps, arriba també el festival més esperat de l’any, el Flors i Violes! Enguany celebra la seva 17ª edició durant els dies 30 d’abril, 1, 2 i 3 de maig. El Flors i Violes 2026 començarà el 30 d’abril amb un espectacle inaugural a la [...]
+ MÉSAGENDA MAIG 2026 Les activitats per al mes de maig 2026 a Palafrugell (Calella, Llafranc, Tamariu, Llofriu, Ermedàs). Teatre, música, exposicions, cinema, tallers, visites guiades, i molt més! T’esperem a Palafrugell! També ens pots seguir a www.facebook.com/turisme.palafrugell o bé a www.palafrugellcultura.cat AGENDA MAIG 2026 Cliqueu aquí per a més informació sobre [...]
+ MÉSENQUESTA OBSERVATORI TURÍSTIC Benvinguts/des a Palafrugell! Per tal de seguir treballant i millorant els serveis del nostre municipi i comarca, ens agradaria conèixer la vostra opinió sobre el BAIX EMPORDÀ com a destinació turística. OMPLE AQUÍ L’ENQUESTA Gràcies per la teva col·laboració i bones vacances!
+ MÉSCalella aconsegueix el segells de “Pobles amb Encant” i “Barris i Viles Marineres” Amb aquestes certificacions, Calella de Palafrugell entra a formar part d’un pla de promoció específic de l’Agència Catalana de Turisme. El segell Pobles amb Encant, entès aquest com un atractiu o bellesa especial que captiva i enamora el visitant, està adreçat a pobles [...]
+ MÉS