Accessibilitat

25 punts d'interès

Benvinguda Com arribar-hi? Per què visitar-nos? Sostenibilitat Accessibilitat XARXES Galeria d'imatges Vídeos

CAN BECH – AJUNTAMENT

CAN BECH – AJUNTAMENT 

 

L’edifici de l’ajuntament, conegut popularment com Can Bech, era la casa familiar, construïda l’any 1925 com a residència del matrimoni format per Josep Bech de Careda Olivas i Rosa Plana Avellí. La família Bech de Careda, procedent d’Agullana, tenia una estreta relació amb Palafrugell, en part pels taps de suro que venien a cases comercials palafrugellenques.

 

En aquest gran casal noucentista, hi destaquen elements de decoració d’inspiració clàssica com columnes, capitells, garlandes o balustres. La finca comptava amb una casa per al guarda i una gran extensió de patis i jardins que s’estenien des del carrer de Cervantes fins al carrer Ample.

 

El 1963 l’Ajuntament, amb l’objectiu de descongestionar el centre de la vila, molt saturat, va adquirir la finca per traslladar-hi les oficines municipals l’any següent. Es va reordenar el sector amb l’obertura de l’avinguda de Josep Pla, es va crear un aparcament públic i es va convertir l’antic jardí en un parc. A la mateixa finca es va construir l’actual edifici de Telefònica i la Casa de Cultura Josep Pla.

Finançat per

Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència - Finançat per la Unió Europea - Next Generation EU

NO ET PERDIS

Actualitat

  • RESTAURANTS

    RESTAURANTS A PALAFRUGELL   La Gastronomia Palafrugellenca és molt rica i variada. Tant els plats tradicionals com els plats més avantguardistes són presents a les cartes dels restaurants i estan preparats amb productes de primera qualitat. Un ampli ventall de restaurants de cuina tradicional, clàssica o moderna avalen la qualitat de la gastronomia, oferint productes (...)

    + MÉS
  • AGENDA PALAFRUGELL OCTUBRE 2026

        Consulta l’agenda cultural d’OCTUBRE: AGENDA OCTUBRE 2026     Cliqueu aquí per a més informació sobre els esdeveniments i espais culturals a Palafrugell  

    + MÉS
  • OFF FESTIVAL - JAZZ COSTA BRAVA

    OFF FESTIVAL – JAZZ COSTA BRAVA del 19 de setembre al 3 d’octubre    Dissabtes 19 i  26 de setembre i  3 d’octubre  de 2026. Com a preàmbul del Festival de Jazz de la Costa Brava, els dos últims caps de setmana de setembre i el primer d’octubre s’ofereixen concerts en directe a diferents establiments (...)

    + MÉS
  • ENQUESTA OBSERVATORI TURÍSTIC

    ENQUESTA OBSERVATORI TURÍSTIC   Benvinguts/des a Palafrugell! Per tal de seguir treballant i millorant els serveis del nostre municipi i comarca, ens agradaria conèixer la vostra opinió sobre el BAIX EMPORDÀ com a destinació turística.   OMPLE AQUÍ L’ENQUESTA     Gràcies per la teva col·laboració i bones vacances!  

    + MÉS
  • CALELLA "Poble amb Encant" i "Barris i Viles Marineres"

    Calella aconsegueix el segells de “Pobles amb Encant” i “Barris i Viles Marineres” Amb aquestes certificacions, Calella de Palafrugell entra a formar part d’un pla de promoció específic de l’Agència Catalana de Turisme. El segell Pobles amb Encant, entès aquest com un atractiu o bellesa especial que captiva i enamora el visitant, està adreçat a pobles (...)

    + MÉS