De Cala Pedrosa a Aigua Xelida

Punt d’arribada: Aigua Xelida
Distància: 3.970 m
Durada: 2 hores
Tipus de camí: Sender pel mig del bosc, per sobre de roques, carretera i camí de ronda.
Descripció de l’itinerari: de cala Pedrosa a Tamariu, sender pel mig de pinedes i roques, seguint el GR-92 fins arribar a Tamariu. A partir d’aquest punt, seguirem per carretera o tornarem al camí de ronda al final del c. de l’Illa Blanca.
Punts d’interès: cala Pedrosa, la Musclera, la Perica, Tamariu, Aigua Xelida, sa Roncadora, cala Marquesa.

Un cop a Cala Pedrosa seguint per les escales que surten de la platja i s’enfilen cap al nord, sense deixar el GR-92, arribarem a la Musclera i a la Perica, on sovintegen pescadors de canya. Tot seguit arribarem a Tamariu. Des d’aquí no es pot continuar cap al nord pel camí de ronda per la costa. Una opció que tenim per arribar a les cales d’Aigua Xelida és anar per carretera amb el cotxe o a peu voltant el tram d’urbanitzacions i tornar a agafar el camí de ronda.
Per carretera, agafarem el carrer dels Pescadors, trencarem pel carrer d’Aigua Blava i seguirem l’avinguda de Vicenç Bou. Hi trobarem una rotonda, seguirem pel carrer del Montgrí i el carrer de l’Avi Xaixu fins al final, on agafarem unes escales que ens portaran a la platja gran d’en Gotes (Aigua Xelida). Si seguim a l’esquerra, hi ha la possibilitat d’agafar el camí de ronda cap al nord per arribar a Sa Roncadora, tot i que és poc recomanable: el camí no està senyalitzat i hi ha moltes bardisses. Però, si malgrat tot hi anem, descobrirem una escletxa de la roca que té una entrada al mar i una sortida a terra ferma, formant un pont.
En dies de temporal de llevant, se sent roncar l’aigua del mar en xocar amb les roques i sortir escopida uns metres enlaire ruixant els pins del voltant. Més al nord arribaríem a la cala Marquesa (la vista des de dalt és espectacular). Fa uns anys s’hi podia accedir per terra a través d’un corriol de fort pendent, que avui les pluges han desgastat fins a convertir-lo en un barranc perillós i intransitable.
Actualment, tothom que hi arriba ho fa per mar, en petites embarcacions. A peu des de Tamariu, podem seguir pel carrer dels Pescadors, pujar unes escales, seguir pel carrer del Port de la Malaespina i travessar l’Illa Negra fins a arribar al carrer de l’Illa Blanca. Allà agafarem el camí de ronda que ens portarà a Aigua Xelida.
Si seguim la costa, per mar, trobarem el Rec dels arbres i les coves d’en Gispert, llocs de gran bellesa que recomanem especialment. S’hi pot anar amb xcursions organitzades en embarcacions de motor o caiac.

Recomanacions: seguiu les marques blanques i vermelles del GR-92, absteniu-vos de fer el camí en cas de temporal de llevant, porteu calçat còmode i proveïu-vos d’aigua.

NO ET PERDIS

Actualitat

• AGENDA SETEMBRE 2017

Agenda d’activitats Setembre 2017   Les activitats de setembre 2017 a Palafrugell (Calella, Llafranc, Tamariu, Llofriu, Ermedàs). També ens pots seguir a www.facebook.com/turisme.palafrugell o bé a www.palafrugellcultura.cat AGENDA D’ACTIVITATS SETEMBRE  2017 Cliqueu aquí per a més informació sobre els esdeveniments i espais culturals a Palafrugell

+ MÉS
  • ACTIVITATS AL MUSEU DEL SURO

Activitats al Museu del Suro de Palafrugell Consulteu aquí totes les ACTIVITATS que es realitzaran al Museu del Suro. Activitats al Museu del Suro   Cliqueu aquí per a més informació sobre els esdeveniments i espais culturals a Palafrugell

• 23è Festival de Jazz Costa Brava

Vine a Palafrugell i gaudeix del 23è Festival de Jazz Costa Brava Agenda d’activitats del Festival de Jazz Costa Brava   No t’ho pots perdre!